10 gode råd til en bedre massage



Min erfaring viser, at hvis du blot følger disse 10 simple gode råd, så vil du opleve, at du har det endnu bedre både før, under og efter din fysiurgiske massage.

1. Spis ikke et større måltid lige op til din massage. Din krop vil nemlig arbejde med at fordøje maden og du vil ikke føle den samme velvære.

2. Kom til tiden og meget gerne 5 minutter før. Så kan du nemlig få pulsen ned og få en normal og rolig vejrtrækning. Vær dog opmærksom på, at jeg ikke har venteværelse tilknyttet min klinik, så kom endelig heller ikke i så god tid, at du skal vente unødigt.

3. Fortæl mig hvordan du har det. Uanset om det er første gang du er til massage eller du har prøvet det mange gange før. En lille snak vil hurtigt afsløre om jeg skal være ekstra opmærksom på en øm skulder, lidt knas i lænden eller om der skal være mere fokus på velvære.

4. Tag kun så meget tøj af, som du selv har det godt med. Du skal naturligvis aldrig klæde dig helt af. Jeg vil under massagen sørge for, at du hele tiden er dækket til på de områder af din krop, jeg ikke arbejder med.

5. Tøm dit hoved for eventuelle stressende tanker. Lad bekymringer og spekulationer blive udenfor. Nu skal du kun fokusere på dig selv.

Få 10 gode råd til en bedre massage
Den menneskelige muskulatur



6. Træk vejret helt normalt under massagen. Dit åndedræt hjælper dig nemlig til at slappe helt af, og den ro forplanter sig også til dine muskler.

7. Giv mig endelig feedback under massagen, så vi kan få den tilpasset undervejs.

8. Efter massagen kan du føle dig en smule svimmel. Det er derfor vigtigt, at du ikke rejser dig op med det samme, men tager den tid der skal til for at komme helt ovenpå igen.

9. Drik masser af vand efter massagen. Det hjælper din krop med at komme af med de affaldsstoffer, som er løsnet af massagen.

10. Vær forberedt på at komme igen. Når du får fysiurgisk massage, vil du opleve bedringen i din krop ske løbende. Jo oftere du får massage, jo hurtigere vil din krop også reagere positivt på det. Dine muskler bliver mere smidige og muskelspændinger forsvinder. Eventuel stress symptomer vil mindskes og du vil få et højere energiniveau.


Hvis du har nogle spørgsmål til denne liste eller generelt, er du altid velkommen til at kontakte mig.