Behandling af iskiassmerter



Iskiassmerter er ofte forbundet med oplevelsen af kraftige smerter, som hæmmer bevægelsesfriheden og kan nedsætte din livskvalitet betydeligt. Selve iskiasnerven er kroppens største nerve, som løber fra hver side af rygsøjlen og ned til fødderne via bagsiden af benene.

Problemer med iskiasnerven kan starte med smerter i lænden, hofte og/eller baller, som derefter kan bevæge sig ned langs bagsiden af benene. Iskiassmerter er altså ikke et problem i sig selv, de er symptomer på problemer andetsteds.

Smerterne opstår fordi nerven på en eller anden måde bliver klemt eller skadet. Det kan den blive af forkerte bevægelser eller overbelastede muskler. En pludselig opstået smerte kan betyde, at du ikke gennemføre daglige rutiner, eller passe dit arbejde.

Iskiassmerter opleves ofte hos gravide kvinder og den primære årsag til det, er den øgede belastning på lænden.

Iskiassmerter kan behandles med fysiurgisk massage
Problemer med iskiasnerven kan både forebygges og undgås



Iskiassmerter kan behandles med fysiurgisk massage

Iskiassmerter kan heldigvis gå over af sig selv, men hvis symptomer ikke er forsvundet eller aftaget i løbet af et par uger, er det en god ide at søge hjælp.

Ved hjælp af dybdemassage af lænden, bagdelens muskler og bagsiden af låret lettes trykket på iskiasnerven og efter nogle behandlinger vil du opleve, at smerten forsvinder.

Det er en rigtig god ide at fortsætte med behandlinger efter smertens ophør for at forebygge en eventuel ny irritation af iskiasnerven.

Jeg har god erfaring med at afhjælpe smerter i ryggen, lænden og benene hos mine klienter ved brug af fysiurgisk massage, og jeg vil også meget gerne hjælpe dig.

Book tid nu



Hvordan kan jeg forebygge iskiassmerter fremadrettet?

Motion og god søvn er dine bedste venner. Vi har alle godt af at bevæge os og dagligt presse os selv lidt, så vi får pulsen op.

Så er det ikke så vigtigt hvad du foretager dig, bare du ikke springer over. En daglig gåtur på 20 minutter kan være nok. En tur i svømmehallen eller en tur på cyklen er også godt. Tag gerne trappen fremfor elevatoren, Måske ikke hver gang, men så hver anden gang.

God søvn er også med til at forebygge Iskiassmerter. Det hjælper kroppens muskler til at slappe af og således styrker nerverne.

Sov på en fast madras, som er hård nok til at holde din rygsøjle i en ret linje, men som samtidig tillader sine skuldre og hofter at synke ned.

Det kan selvfølgelig være nødvendigt at tage nogle smertestillende piller i en overgang. Men de holder typisk kun smerten i skak, så når du igen stopper med at tage pillerne vender smerten desværre ofte tilbage.

Du er altid velkommen til at kontakte mig, hvis du har brug for yderligere information. Det er nemlig dine behov for behandling der er vigtigst for mig.