Massage mod søvnløshed og stress



Genkender du situationen? Du har super travlt på dit arbejde, og udover dine mange daglige rutiner, skal du også lige forberede en stor præsentation til dagen efter. Når du så har fri, skal børnene hentes, lektier laves (hvis det ikke er lektiehjælp, er det egne studier) og så skal der til sidst også hygges om familien.

Sidst på aftenen melder trætheden sig. Øjnene kan dårligt holde sig åbne og du burde falde i en dyb søvn ... Men du ligger og vender og drejer dig om natten. Kigger på uret igen og igen og tænker: "Åh nej, nu er der kun 3 timer til, at jeg skal op. Hvorfor kan jeg dog ikke falde i søvn? Det er bare så stressende!"

Er det tegn på stress, hvis man ikke kan sove en helt nat igennem? Nej ikke nødvendigvis. Hvis søvnproblemerne er kortvarige, kan du tage det roligt, men måske overveje fysiurgisk massage som en hjælpende hånd. Det er først, hvis dine søvnproblemer bliver langvarige, at du skal tage det alvorligt og tale med din læge om det.

Du meget træt og klar til at sove, men det at komme i seng virker bare ikke!
Fysiurgisk massage hjælper mod søvnløshed og afhjælper stress



Massage kan hjælpe med til at forebygge stress

Det er desværre nok de fleste af os, der oplever, at hverdagen i perioder kan være så hård at komme igennem, at det føles som om man har deltaget i et maratonløb iført svømmefødder.

Man kommer hjem træt og udmattet, men kan bare ikke finde den ro man trænger til om natten. Man er fysisk træt, men hovedet er fuld af aktivitet, og man kan ikke finde hvile.

Stress kombineret med søvnløshed kan give dig spændinger og smerte i kæben og nakken. Det kan også udvikle sig til spændingshovedpine. Hvis du er i søvnunderskud i længere tid, vil det i sidste ende svække hele dit immunforsvar.

For at undgå det og komme videre, er du nødt til at give din krop og sind en velfortjent pause, så du ikke uafbrudt fortsætter i højeste gear.

Du skal huske at prioritere dig selv højt. Så har du nemlig mere at give ud af. Du bliver gladere og får overskud til en travl hverdag.

Gennem professionelle behandlinger vil jeg kunne mindske dine stresssymptomer, afhjælpe spændingshovedpine og give dig ro til at finde dig selv igen.

Book tid nu



Hvordan kan jeg selv forebygge stress fremadrettet?

Du skal altid tage stresssymptomer alvorligt, uanset om det er søvnløshed, uro i kroppen, spændingshovedpine eller en kombination af flere elementer.

Du kan lave din egen forebyggelsesplan, husk blot de bedste råd, som de fleste stresseksperter er enige om: At leve og spise sundt, drop alkohol, skær ned på koffeinholdige drikke, dyrk regelmæssig motion og få tilstrækkelig med hvile og søvn. Behandling af stress gennem massage kan også anbefales.